Wednesday, June 8, 2011

iPad, Blogpress dan Celcom Broadband.

Saya mengambil detik ketika ini untuk memperhalkan sedikit gajet yang banyak membantu saya memungkinkan 'entry' baru dalam blog sepanjang siri menghutankan diri ini. Sudah tentu, celcom broadband juga membantu sungguhpun berada di tengah hutan belantara yang sinonim dengan gelaran 'Lost World'. Do you believe me, di tengah hutan begini, saya masih mampu 'online'. Namun, iPad cukup memudahkan saya melakukan catatan-catatan ringkas sepanjang berada disini.

Setiap kali mempunyai kesempatan terluang, semudah itu juga saya luwes memuntahkan buah fikir dan mencoretkan sesuatu. Tiada lagi berhadapan dengan masalah open OS. Sepantas membukanya, iPad terus menghidangkan 'dadanya' untuk diteroka dan diperlakukan semahunya. Lebih 'power' lagi adalah kuasa bateri yang dipadankan dengan gajet ini. Anda bayangkan sahaja.....saya menggunakan iPad sejak dari ketika saya bertolak dari rumah untuk membuat catatan ini, sekali sekala blogging sepanjang perjalanan.....sehingga sampai di MBSC, barulah pagi tadi...sekitar jam 10.20 baru saya menyambungkan gaet ini untuk 'charge' bateri. Tentu sahaja, saiznya yang kecil, nipis dan mudah untuk dikemas walau dalam keadaan tergesa-gesa.....adalah ciri yang tidak boleh ditandingi!.

Perisian yang saya ada dalam iPad ini juga cukup memudahkan kerja-kerja saya sepanjang siri menghutankan diri ini. Tentu sahaja software semudah blogpress yang banyak memudahkan khususnya kerana banyak proses yang boleh dilangkau berbanding jika kita menggunakan blogging biasa.

Ok..I have some activities. Catatan will be continue.....

Posted using BlogPress from My iPad's

Location:Lobi Dewan Makan, MBSC, Tawau.

No comments: