Saturday, June 11, 2011

Good Morning Kota Kinabalu!

Setelah menyudahkan lebih 550 km dengan masa lebih 9 jam, akhirnya saya bersarapan pagi hari ini sambil menghirup udara segar Kota Kinabalu. Perjalanan berlalu sebagaimana perjalanan kelmarin dalam suasana santai dan releks. Saya sendiri tercari-cari mengapa agaknya saya cukup bertenaga dan cergas melalui perjalanan sejauh ini. Perjalanan panjang bermula seawal 8.30 pagi kelmarin bertolak dari Maliau Basin Studies Centre melalui perjalanan yang mencabar dengan keadaan jalan yang juga mencabar, hanya sampai berada di rumah lebih kurang jam 5.00 petang. Kemudian menyambung perjalanan ini pada pukul 7.30 petang kelmarin dan lebih 9 jam kemudian tiba disini.....tentunya juga melalui perjalanan panjang dan mencabar, faham sahajalah menaiki bas ekspress!.

Hanya sempat lebih kurang 2 jam bersama anak-anak, saya mencuri kesempatan bersama mereka untuk makan bersama disamping membawa kakak membeli bekalannya balik ke sekolah pada pagi ahad nanti. Saya hanya mampu mengharapkan anak-anak dan ummi mereka memahami 'perjalanan' panjang ini. Sebelum bertolak, saya sempat memberikan bekalan pelukkan kasih sayang untuk mereka, kakak anis yang akan balik asrama. I'm sure they will learn something.....from this long journey.

Paling menyeronokkan adalah menerima bungkusan pos ekspres yang mengandungi senaskah buku hasil tulisan seorang rakan baik saya, yang prolifik memaknakan kehidupannya!. Panggilan telefonnya semasa saya berucap dalam majlis penutupan bengkel pendidikan kesedaran alam sekitar kelmarin membuatkan saya teruja dan tak sabar untuk menatap buku hasil penzahiran buah fikiran sahabat ini. Tentu...ada 'sesuatu' yang boleh kita amati!.

Ok,....stop here....for landing time, before we begin a new task for today!.

Posted using BlogPress from My iPad's

No comments: