Sunday, August 15, 2010

Kembara : Babak 2

Alhamdulilah......!. Rasanya itu sahajalah yang paling tepat untuk saya menyatakan 'aroma' diri. Sementara menunggu masuknnya waktu solat Isya' tadi, berkesempatan juga saya meninjau-ninjau kalau-kalau ada teman-teman lama yang bersolat ke Masjid Daerah Kunak ini. Namun sedikit hampa.......tiada seorangpun yang saya temui. Tak ada rezeki!.

Terkenang juga kisah-kisah zaman sekolah dahulu, Kunak adalah antara daerah yang kerap saya kunjungi kerana ramai teman-teman rapat semasa 'Form Six' dahulu tinggal disini.

Sekadar menyatakan nama mereka....Saparuddin, Bacho, Pabo, Idris, Saud!. Ramai lagi teman-teman senior dan junior semasa bersekolah dahulu. Malah ada yang hanya tinggal cam muka sahaja, tetapi nama mereka lupa-lupa ingat sudah!. Ahh......demikianlah perjalanan hidup. Entah apa khabar teman-teman ini. Jika melihat kepada situasi yang ada di Kunak kini, peristiwa itu seperti baru sahaja berlaku semalam. Kepada teman-teman ini.......moga berjaya dan berbahagia dengan hidup masing-masing!.

Apapun......selepas menyempurnakan Solat Sunat Tarawikh, saya berehat seketika di dalam kereta, dan lebih kurang jam 9.00 malam menyambung pula perjalanan balik ke Semporna. Tak pernah rasanya berjalan berseorangan melalui jalan Kunak-Semporna ini.

Tetapi inilah juga kesempatan untuk saya melalui pengalaman itu. Perjalanan jarak ini lebih kurang 45 minit perjalanan santai. Waktu siang saya pernah mengambil masa 30 minit melalui jalan ini.

Tetapi terasa puas melakukan perjalanan ini.......walau dengan cara sendiri!. Sebelum memulakan perjalanan sempat juga menghubungi anak-anak di Seri Ilham untuk memaklumkan mereka!. Ok.... cau dulu!.

No comments: