Saturday, March 28, 2009

Sepetang di Pakalangan....










Sabtu....masa senggang dipenuhi dengan membawa anak-anak berkunjung ke rumah nenda mereka di kampung. Sebelah petangnya, kakak Anis dan adik-adiknya mengajak untuk berjalan-jalan menghirup udara laut Kg. Pakalangan.........

Sangat terasa hujung minggu yang santai bersama anak-anak. Minggu lalu pada asalnya....ada program yang dijadual akan mengisi hujung minggu saya hari ini. Tapi, tak jadi.....maka saya memberi anak-anak peluang untuk menentukan aktiviti saya pada hujung minggu ini.

Sengaja memberi anak-anak 'can' menjadi ketua, ayah mereka menjadi pak supir dan 'cameraman' saja...... Sayapun mengambil peluang untuk merasai 'daerah rasa seorang driver'. Susah juga menjadi driver ni....apatah lagi jika mendapat 'bos' yang cerewet macam anak-anak saya. Lagu dalam keretapun.....mereka yang tentukan, kelajuan....pun mereka yang kawal !. Rupanya......menjadi seorang driver, memang memerlukan tahap kesabaran yang tinggi. Apa-apapun........ Jom.....santai !




1 comment:

Norhasdi Hassan said...

Nanti kalau saya balik Semporna, saya mau jalan2 ke sana... Boleh abg bawa aku jalan2 nanti di sana sama Abg Yani....????