Monday, March 9, 2009

Maulidur Rasul...!

Sahabat lama saya, Saudara Muji mengirimkan sms ;

Akum wbt... gantikan dendam dgn kasih syg, gantikan amarah dgn mahabbah, gantikan sengketa dgn cinta, gantikan fitnah umpat dgn muafakat. Slmt myambut Malidur Rasul 1430H Junjungan Nabi kita Muhammad SAW. semoga kita beroleh kejayaan dan kebahagiaan utk selama2nya.. . Insya-Allah. Wahdah Pemangkin Khairah Ummah.

Demikian dalam maknanya. Bersama kita menghayati sirah Nabi, memperteguh iltizam untuk mencontohi baginda Rasulullah SAW, manusia yang hadirnya dirasai, ketiadaannya juga amat dirasai. Ucapan Saudara Muji saya panjangkan kepada semua pengunjung blog saya ini.
Saya kini sedang berada di Tawau. Bertemu dengan junior semasa tingkatan 6 di sekolah dahulu. Kini, Siti bekerja di sebuah kedai kasut. Katanya yang paling dia ingat tentang saya adalah, suka ketuk kepalanya semasa sekolah dahulu !. Saya hanya ketawa dan saya akan ulas nanti......

No comments: