Sunday, December 27, 2009

Journey For Borders 3....

Sesampai sahaja di Sindumin, hujan mula ‘memandikan’ kami bagai yang dijanjikan lewat awan yang kelam. Hampir sahaja kami berputus asa untuk meneruskan misi perjalanan ini. Namun, semangat kakak, along dan eying mengatasi ‘semangat’ putus asa saya. Dengan menggunakan Pas Lawatan, dapatlah kami meneruskan perjalanan. Anak-anak mula menghujani saya dengan pelbagai persoalan tentang Brunei. Mungkin juga idea mereka timbul kerana sepanjang perjalanan acap kali kami berselisih dengan kenderaan dengan nombor BW, BY, BU, KL (entah apa lagi tu…) yang tentunya kenderaan dari negara berkenaan.

Maka timbul pulalah cadangan baru untuk meneruskan perjalanan ini sehingga ke Brunei. He…hee….dah beri betis, nak paha pula !. Alonglah yang paling sibuk dengan cadangan ini. Saya terfikir, agaknya beginilah nikmat, “jauh berjalan, luas pemandangan”. Alonglah yang cepat ‘perasan’ radio yang berkumandang di myVios bukan lagi Sabah FM tetapi Sarawak FM. Setelah melihat bendera negeri Sarawak yang dikibarkan dibeberapa premis bangunan di sepanjang perjalanan, along siap bertanya, tarikh pada hari ini….( agaknya ada catatan….! ).

Kepuasan jelas terbayang di wajah anak-anak. Seperti kelaziman manusia, mereka ingin ‘meneruskan’ perjalanan ini ke destinasi yang lebih jauh lagi……

No comments: