Tuesday, December 15, 2009

Ketemu di Alur Zaman...

Buku kecil setebal 77 muka surat ini adalah buku pemberian drmindailmu. Buku ini sebenarnya adalah kompilasi tulisan Rustam A. Sani sendiri tentang beberapa tokoh yang dikenali dan difahami penulis. Pengamatan tajam penulis bukan sahaja memberikan kita maklumat tentang pandangan dan perspektifnya, tetapi yang lebih hebat lagi lontaran idea dan pemikiran yang harmonis dan humanistik sifatnya.

Prinsip dan asas pemikiran yang jelas, mengajak khalayak pembaca untuk menilai bukan sahaja dengan ilmu dan pengalaman semata-mata, tetapi juga menggunakan mata hati dan tingkat faham kemanusiaan yang tinggi. Anda bayangkan jika anda disoal oleh ayah sendiri, "Yang ini, anak siapa?".......dapatkan anda cirikan konteks dan suasana soalan itu terlontar dari mulut ayah anda sendiri. Agaknya apa bayangan anda??. Nabil menasihatkan saya, "Lu fikirlah sendiri!".

Jika nak tahu, bacalah buku kecil ini, yang juga merupakan antara karya terakhir Allahyarham Rustam A. Sani. Buku berharga RM15.00 di Sabah ini diterbitkan Media Icon Sdn. Bhd. Selamat Membaca...!

No comments: