Tuesday, July 26, 2011

Melihat-lihat......

Ketika catatan ini dinukilkan, jam tepat 6.20 petang saya sedang duduk di seat 14F, pesawat maswing, MH 3504. Sudah agak lama saya tidak menaiki pesawat Fokker. Perjalanan hari ini adalah perjalanan panjang 'agaknya', kerana bertolak dari satu penjuru terpencil untuk pergi ke satu penjuru terpencil yang lain, sesungguhnya satu jarak perjalanan yang sungguh mencabar. Namun, saya positif menempuhinya, dan yakin ada sesuatu yang lebih bermakna untuk saya lakukan andai misi perjalanan ini saya sudahkan dengan jayanya.


Saya nukilkan tajuk teknologi dan aplikasinya dalam kehidupan, sesuatu yang tidak boleh dikesampingkan. Umum sudah mengetahui bagaimana ICT dan aplikasinya begitu memudahkan kehidupan manusia. Urusniaga yang selalunya dilangsaikan berhari-hari, kini hanya memerlukan beberapa jam, malah beberapa minit sahaja untuk disudahkan. Ciri umum, kos yang lebih murah, masa yang lebih cepat dan efisyen serta aplikasi secara terus dengan bahagian atau unit berkenaan memungkinkan aplikasi ICT ini sebagai antara opsyen terbaik dalam mentadbir kehidupan masa kini.

Sempat bersembang dengan adik-adik yang balik bercuti pada kesempatan hujung minggu ini, sememangnya semua mengakui.......menguasai atau memiliki kemahiran ICT.....

( Catatan semalam...... )

Posted using BlogPress from My iPad's

Location:On Board MasWing MH 3504

No comments: