Tuesday, July 26, 2011

Ekspresi....

Sempurna!. Selesai satu tugas!. Mungkin itulah istilah yang paling tepat untuk menggambarkan rasa saat dan ketika ini. Penat memang penat!. Tapi penat pun rasa cukup berbaloi. Berkongsi pemikiran dengan semua teman-teman dalam diskusi ini menjadikan kita terlupa pelbagai kemelut, cabaran dan halangan mendewasakan kita. Terasa nikmatnya 'memberikan' sesuatu sungguhpun dalam citra yang penuh ketidakpastian.


Saya menyatakan demikian, sebagai mengekspresikan apa yang saya lalui. Bukan bermaksud untuk menzahirkan rasa semata-mata. Perkara yang jauh lebih penting adalah 'kebimbangan' yang sentiasa bersarang dalam pemikiran tentang upaya dan keberkesanan penyampaian dalam program seumpama ini. Sesiapa pun jua, rasanya tidak akan dapat melarikan diri daripada dihantui oleh kebimbangan ini. Obligasi yang terpikul dibahu bukan ringan dan mudah. Lebih dari itu, pertanggungjawaban ini tentu sahaja menuntut obligasi lain yang juga mempunyai implikasi langsung dengan kehidupan kita.

Bagaimana agaknya untuk 'menyahkan' rasa ini. Saya hanya menyakini bahawa saya 'berusaha melakukan sesuatu yang baik'. Dan, saya tekad untuk tidak tergoda dan terpengaruh oleh unsur-unsur yang akan membunuh keyakinan saya. Agaknya saya 'kebas' dan 'bermutasi' dalam hal ini, tetapi.....yang pasti saya telah menyempurnakan sesuatu!. Selebihnya......sudah berada diluar lingkungan upaya saya. Ohhh...... begitulah agaknya.

Posted using BlogPress from My iPad's

Location:Terminal 2, KKIA

2 comments:

Rafi Harumin said...

Assalamu'alaikum.

Tuan selalu berada di Kota Kinabalu, tetapi kita tidak mampu untuk bertemu.

Anonymous said...

Mungkin.....suatu ketika nanti, detik itu untuk mereka yang tabah dan sabar melewati setiap detk waktu. Tq