Sunday, July 24, 2011

3 days in a row!

Baru sebentar tadi melabuhkan badan, mengisi blog, rehat, tidur dan moga bermimpi indah malam ini, setelah sempat bertemu teman yang berkunjung ke wilayah saya ( bukan wilayah celcom ). Terasa benar puas hati dapat bertemu dengan teman lama disini. Tentu sahaja kesempatan ini mencipta ruang yang selesa untuk kami saling mengemaskini pengetahuan dan perjalanan hidup masing-masing!. Ahh....masa sekejap cuma, terasa perkenalan lama masih segar berlaku, menjadikanku terasa cukup dan bahagia.

(Catatan hari Jumaat, 11.30 malam - Restoran Anjung Finmah )

Pagi tadi saya bergerak ke Airport Tawau untuk mengambil adik yang balik kampung dari Kota Kinabalu. Sampai agak lambat di Airport, namun kelewatan itu mendorong kami untuk singgah di Balung dan menikmati sarapan pagi, nasi kuning ( yang bersih ), berlaukkan ikan kayu dan ayam masak kurma. Rasa seronok bertambah pagi ini apabila bertemu pula dengan kawan lama semasa pengajian perguruan suatu ketika dahulu. Amat teruja mengetahui perkembangan masing-masing. Namun, Cikgu Samleh lebih mengenali saya yang katanya sinonim dengan Perodua Kenari. Ketawa panjang kami berdua manifestasi.....rasa kasih persahabatan.Ahh....terasa benar masa begitu cepat berlalu!

(Catatan hari sabtu, 7.30 pagi - Restoran Balung)

Seusai menonton perlawanan bola sepak pertembungan Singapura dan Malaysia untuk kelayakan Piala Dunia, dalam respon negatif, saya bergegas turun ke Pekan, rencana bertemu dengan juga teman lamal mungkin teman. Benar.....hari ini rezeki saya. Pertemuan kali ini membawa saya ke alam kanak suatu ketika dahulu, tentunya isu-isu semasa tidak terlepas daripada rangkuman diskusi. Namun,.........

(Catatan hari Ahad, 2.46 pagi - Jalan Causeway)

Posted using BlogPress from My iPad's

Location:Seri Ilham, Semporna.

No comments: