Monday, July 27, 2009

Beri dulu...baaa

Ketika menulis artikel ini, saya sedang menanti flight ke Tawau. Ambil kesempatan membuat sedikit catatan aktiviti saya pada hasri semalam. Sekadar mengucapkan terima kasih kepada sahabat-sahabat saya, Cikgu Ramesh, Cikgu Simon, Jennifer, Cikgu Jet, Cikgu Is, Cikgu Syah, Cikgu Yus, Cikgu Suria, Cikgu Armah, Asmi dan Richard. Terima kasih kerana kesudian berkongsi pengalaman dan cerita hidup masing-masing, walau dalam kepayahan lantaran keletihan menjalani program. Syabas dan tahniah juga kerana berjaya menamatkan kursus kali ini dengan jayanya.



Keghairahan kita mempersiapkan diri untuk menghadapi kehidupan terkadang menyebabkan kita sedikit alpa dan lupa kepada beberapa perkara lain...yang juga penting. Sedar atau tidak....seringkali kita mengambil tindakan membohongi diri. Kita sanggup untuk menafikan realiti kehidupan kita hanya kerana sesuatu yang lain. Saya tidak berniat untuk membuat huraian lebih lanjut tentang perkara ini pada masa ini.



Tetapi dengan penuh yakin, saya menganjurkan kepada kita semua untuk sentiasa memperbanyakkan sumbangan kita kepada orang lain, tanpa terlalu menghitung apa yang orang lain buat kepada kita. Stop dulu.....aku dah nak 'boarding'.......

No comments: