Thursday, December 11, 2008

Siri Journey for Change !

Tarikh : 10 Disember 2008 ( Rabu )
Lokasi : Seri Ilham
Destinasi : SM. Teknik Lahad Datu.
Masa Bertolak : 3.15 pm
Masa Tiba : 6.30 pm
Check-point : Gerai Buah Simpang Lembah Danum, Silam.

Sepanjang perjalanan yang santai dengan iringan hujan renyai-renyai, saya sengaja memilih perjalanan membawa anak-anak bercuti ini dengan niat untuk mencatatkannya. Tak ada apalah…..sekadar catatan. Tetapi saya merasakan rugi jika saya tidak merencanakan perjalanan ini.

Sudah agak lama saya tidak membuat perjalanan jauh bersama keluarga. Menjadi kebiasaan keluarga saya sebenarnya setiap kali mempunyai masa senggang sebegini, kami akan berbincang. Apatah lagi sudah agak lama kami tidak mengunjungi rumah keluarga saya di Puterajaya. Saya menjangkakan banyak sudah perubahan yang berlaku.

Dalam perjalanan, saya sempat singgah di Gerai Buah Simpang Lembah Danum, Silam. Sempat jugalah bersembang dengan penjual buah, Saudara Anthony. Cerita punya cerita, rupanya dia masih lagi belajar di SMK. Sepagaya, Lahad Datu. Terfikir juga ketabahannya, yang tinggal diperkampungan menuju ke Lembah Danum, tetapi bersekolah jauh di bandar. Tetapi yang paling mahal adalah pengalamannya melalui semua kesukaran ini, dia masih ceria mengisi masa cutinya dengan penuh berharga dan bermanfaat !. Sekurang-kurangnya kita tahu menghargai setiap kesempatan dalam kehidupan kita !




No comments: