Saturday, December 13, 2008

Siri Journey for Change 3!

Tarikh : 12 Disember 2008 ( Jumaat )
Lokasi : Sahabat Beach Resort, Bandar Sahabat 16.
Destinasi : SM. Teknik Lahad Datu
Masa Bertolak : 11.00 Pagi
Masa Tiba : 05.45 Petang
Check-point : Bandar Anjung Teduh.

Semalaman saya melayari internet menjelajah banyak laman web yang menarik. Favourite Folder saya penuh berselerak dengan bookmark website yang entah boleh dibuka lagi atau tidak. Antaranya yang menarik perhatian saya adalah laman Free e-book. Saya bookmark 4 – 5 laman berkaitan e-book ini. Hasrat hati nak login as a member!.

Pagi ini, anak-anak memulakan aktiviti dengan pergi ke taman permainan kanak-kanak. Sarapan pagi ringkas hanya diambil dibilik sahaja. Terasa malas nak bergerak ke cafĂ© resort. Saya sendiri mengambil kesempatan berendam dalam kolam seawal jam 8.45 pagi lagi. Siraman cahaya mentari pagi ‘cukup’ sesuai untuk saya berendam. Jam 10.15 pagi barulah saya meninggalkan kolam untuk persiapan balik. Rancangan asalnya nak ‘stay here’ sehari lagi, tapi ‘ahli-ahli rombongan’ saya mahu ke destinasi lain pula!.

Perjalanan balik kami singgah di Bandar Anjung Teduh. Ziarah sanak saudara disini. Anak-anak sangat gembira bertemu dengan sepupu mereka. Selesai sembahyang Jumaat dan makan tengahari disini, ambil kesempatan terlelap sedikit ( semalam tak tidur….. ) dan memulakan perjalanan balik ke destinasi pada jam 3.55 petang. Sepanjang perjalanan, adalah juga ambil gambar disamping menikmati suasana perjalanan. Sempat singgah sekejap membeli ikan segar digerai tepi jalan dekat Tungku sambil menikmati pemandangan laut lepas dan Pulau Bohey Dulang yang berbalam-balam dari jalan utama ke Lahad Datu ini.

Sambil menunggu ikan disiang, penjual ikan sempat jua bercerita tentang ‘business’ jual ikan mereka yang kadang-kadang membawa mereka sehingga ke Tambisan untuk menangkap ikan. Perjalanan diteruskan, singgah di Bandar sekejap sebelum sampai ke destinasi tepat pada jam 5.45 petang. Penat dan nak berehat sungguh!. Mesej dari Journey for Change 1 – 3 ini saya masukkan kemudian!.

No comments: