Thursday, December 11, 2008

Siri Journey for Change 2!

Tarikh : 11 Disember 2008 ( Khamis )
Lokasi : SM. Teknik Lahad Datu
Destinasi : Sahabat Beach Resort, Bandar Sahabat 16
Masa Bertolak : 10.00 Pagi
Masa Tiba : 12.30 Tengahari
Check-point : Pantai Bandar Sahabat 16.

Sama seperti perjalanan semalam, perjalanan hari ini diiringi hujan yang kadang kala lebat atau renyai-renyai silih berganti sehingga tiba ke destinasi. Sebelum meneruskan perjalanan singgah sebentar di Guardian, Lahad Datu membeli sedikit barang keperluan untuk perjalanan hari ini. Rasanya kali terakhir berkunjung ke Bandar Sahabat 16 ini lebih kurang 4 – 5 tahun yang lalu. Memang saya menjangkakan terlalu banyak perubahan yang berlaku dalam tempoh itu. Pola perubahan yang dapat dilihat tentunya hanya pada perubahan fizikal. Azam saya untuk melihat agaknya, apa-apa perubahan yang lain dari yang lain dan memberi impak yang bukan sedikit mungkin!.

Perjalanan melewati Bandar Lahad Datu, kelihatannya tiada apa-apa perubahan yang ‘fantastik’, melainkan perkembangan pesat Bandar Seri Perdana. Perjalanan sedikit perlahan tetapi lancar akhirnya melewati kawasan Tungku yang memang banyak yang sudah berubah !. Sambil memandu saya menganjurkan kepada 'ahli-ahli rombongan' untuk melihat-lihat kawasan sekitar tetapi mereka mencadangkan pula perjalanan balik nanti barulah 'menjelajah'.
Simpang terakhir ke Bandar Sahabat 16, hampir juga tersesat. Sesampai sahaja terus check-in di Sahabat Beach Resort. Sejurus kemudian bergegas terus ke pantai. Terasa lapar, makan sedikit sebagai alas perut sebelum memulakan proses bakar sayap ayam dan daging lembu ( habis semua proses diet yang diamalkan sebelum ini...he he.. ). Seronok juga melihat anak-anak mandi laut sambil 'mengipas' ayam bakar. Sekitar jam 3.45 petang pergi pula ke bilik dan membawa anak-anak mandi kolam pula. Apa lagi...... 'mereka' bagai lupa diri bila mendapat peluang sebegini. Sejurus itu, berkemas ke bilik dan saya terus membuat catatan ini. Rasanya, malam nanti saya akan membuat coretan mesej Journey for Change...sehingga setakat inilah....... !






No comments: