Monday, December 22, 2008

Journey for Change 5!

Tarikh : 21 Disember 2008 ( Ahad )
Lokasi : Taman Puterajaya, Telipok, Kota Kinabalu.
Destinasi : Kota Belud.
Masa Bertolak : 11.30 Pagi.
Masa Tiba : 12.40 Petang.
Check-point : Pekan Tuaran.

Rehat panjang yang sekali-sekala diisi dengan ‘mengukur’ keluasan Mega Shopping Complex, One Borneo, terasa cukup meletihkan. Pusat Membeli-belah One Borneo memang boleh menjadikan diri kita 'tak sedar diri'. Mana taknya.......kata Astro, segala-galanya ada disana!. Sekarang ni pula diskaun harga sempena perayaan krismas...... Suasana yang ada disanapun seolah-olah kita bukan berada di KK. Macam kat Mega mall atau Sogo je suasananya ! Oii...hebat, hebat..... tapi....ia le tu !

Ambil kesempatan untuk melakukan kunjungan terhadap keluarga di Kota Belud. Meninjau-ninjau keadaan yang ada disana. Seingat saya, sudah ada jalan alternatif ke Kota Marudu tanpa perlu melalui pekan Kota Belud!. Selain itu, banyaklah lagi pertumbuhan taman perumahan baru menuju ke KB ini. Lebih dari itu, tak ada apa nampaknya! Tak tau...la.....

Singgah makan sekejap di Taman Tun Said, KB. Nak bagi 'can' ahli rombongan tengok panorama
KB dari tempat tinggi sikit. Yang pasti, .......tempat ni tidak lagi seceria dulu. Lebih kurang pukul 3 petang, kami menyambung perjalanan balik ke KK. Rancangannya nak terus pergi ke Taman Awam Teluk Likas ( dulunya....medan selera Tanjung Lipat... ). Kemudahan rekreasi disini sesuai untuk anak-anak.


















1 comment:

Solahuddin said...

assalamualaikum!
wow. WOW.
makan angin kat kota belud dan kudat ker...
nice...
maklumlah kreta baru dan laju..

you know! before holiday i begitu keberatan untuk balik kampung... i rasa "comfortable" di sem4na. rohani tak bernafsu untuk menjamah suasana di kampung sendiri. memang menghairankan. mungkin sudah menjadi kebiasaan hidup begitu.
tapi... selepas i look and feel the real life at kampung, i rasa malas pulak nak balik ke sana. suasana di kampung sekarang jauh berbeza. Banyak kuliah agama, byk tempat santai, ada mydin, dan lain-lain la. Inilah manusia hatinya berbolak balik. Akhirnya i pakukan ke dasar sanubari... redhalah engan "kehendak" Allah. Namun cuba yang terbaik selagi hidup...
muuaahh... wassalam...
oo ya, try tengok blog baru saya ustazurut.blogspot.com.my
sayoooonara hait.