Wednesday, February 8, 2012

Objektif Pengajaran...


Jika anda seorang guru, rasanya wajar memiliki buku kecil ini. Sungguhpun bukan perkara asing memperkatakan tentang objektif pengajaran pada seorang guru, namun buku ini memberi perspektif yang lebih memantapkan pemahaman kita terhadap pengajaran. Objektif pengajaran adalah asas kepada pengajaran yang berkesan. Pengajaran yang dirangka dengan baik, membolehkan kita mengenal pasti isi kandungan yang sesuai untuk pengajaran kita, mengatur pengajaran mengikut cara yang sebaik mungkin dan menyediakan alat bantu untuk memastikan dengan tepat sama ada pengajaran yang dijalankan telah mencapai matlamatnya atau tidak. 
Edisi ini memberikan panduan tentang cara menulis objektif yang membolehkan anda memilih isi kandungan dan kaedah terbaik untuk mencapai objektif. Buku kecil ini juga memberikan panduan kepada mereka yang baru belajar melalui proses pembelajaran. Selain itu, buku ini memberikan peluang yang lebih baik kepada pelajar untuk mencapai kejayaan dan menunjukkan segala nilai tentang apa yang diajar. 
Buku terbitan Institut Terjemahan Negara Malaysia dengan kerjasama UPSI ini adalah buku terjemahan dari tulisan asal Robert F. Mager, seorang penulis terkenal dalam dunia pendidikan. Buku kecil ini boleh dibeli secara online disini. Selamat Membaca!.

No comments: