Wednesday, March 28, 2012

Berfikir Secara Sistemik

Pola kehidupan di dunia kini menjurus ke arah pola sistemik berbanding hanya berpuas hati dengan penilaian sistematik. Fitrah manusia suka melihat sesuatu dengan menyeluruh, holistik atau sistemik. Ia nampak mudah pada objek dan perkara kecil, namun ia memerlukan disiplin bagi sesuatu yang besar dan melibatkan satu jangka masa panjang.

Buku ini menerangkan bagaimana anda boleh memanfaatkan potensi berfikir untuk berjaya serta mampu untuk mengelakkan pelbagai kesilapan dalam memahami persekitaran sama ada di rumah, di tempat kerja atau kehidupan seharian. Anda mungkin pernah mengalami peristiwa di mana apa yang berlaku tidak mampu difahami walaupun sedikit sebab musababnya. Dengan pemikiran sistemik, anda mampu menjangka dan memahami dengan lebih luas.


Jika anda ingin melihat sesuatu dengan mikro, pemikiran sistematik boleh menjadi jawapan. Jika anda ingin melihat dunia secara mikro dan makro, pemikiran sistemik mampu membawa anda ke aras seterusnya.

Buku Berfikir Secara Sistemik tulisan Fazrul Ismail ini mudah diperolehi di kedai-kedai buku utama atau secara online disini. Selamat Membaca!

Posted using BlogPress from my iPad

No comments: