Thursday, May 6, 2010

Bintang...oh bintang!

Semalam saya mengambil kesempatan untuk mengambil gambar keindahan jutaan bintang di langit tentunya dengan ilmu yang baru diperolehi dari Dr. Mustapha. Kebetulan juga semalam adalah jadual untuk saya bermain badminton. Tetapi sebelum turun dari rumah, bekalan elektrik ke kampung saya terputus, dan kelihatan agak lama untuk pulih. Lantas, saya mengambil kesempatan mendongak ke langit dan sedikit teruja dengan hiasan jutaan bintang di angkasa. Benar kata Dr. rupanya suasana gelap gelita beginilah yang paling baik untuk kita mencerap pelbagai misteri yang ada di langit yang terhampar luas itu.
Lantas saya bingkas mengambil Canon 1000D dan Manfrotto NGC saya dan memilih lokasi 'open shoot' saya. Sekadar permulaan, untuk menggunakan ilmu yang telah dipelajari disamping meningkatkan kemahiran mengoperasikan peralatan yang selama ini tidak diketahui kelebihannya. .......dan inilah antara gambar-gambar yang berjaya saya rakamkan, hiasan bintang yang cukup mengujakan!. Let's feel it!




No comments: