Wednesday, October 6, 2010

In-house training with.....



Sekali lagi pagi ini diisi dengan Program Hari Profesionalisme 5. Demikiannya namanya kursus dalaman bagi sekolah saya. Pagi ini diisi dengan Ceramah Pengurusan Fail yang dikendalikan oleh orang yang bergelumang dengan fail-fail sekolah saya, Pn. Siti Rudah, Penbantu Tadbir sekolah saya yang menguruskan segala jenis fail-fail sekolah. Banyak juga perkara yang baru saya ketahui dalam hal pentadbiran fail-fail terutamanya pentadbiran fail peribadi kita di sekolah.

Slot jam 10.00 diisi oleh pengetua saya dengan tajuk Program 5S. Seiri ( Sisih ), Seiton ( Susun ), Seiso ( Sapu ), Seiketshu ( Seragam ) dan Shitsuke ( Sentiasa amal ). Saya sendiripun tidak pernah mendengar perbincangan tajuk sebegini, apatah lagi dalam konteks pembangunan komuniti sekolah yang progresif. Bagus juga jika ianya diaplikasikan. Jom….buat apa yang sepatutnya dibuat!.

No comments: