Thursday, June 3, 2010

Teacher Professional Journey!


Semasa catatan ini dinukilkan, saya sedang duduk di sebuah restoran di tepi jalan utama Kundasang-Ranau. Rehat dan sambil menjamu selera, demikian kata sahabat saya, Yani menggambarkan 'kerja' kami ketika ini. Jadual perjalanan yang sememangnya padat sejak dari kelmarin. Pergerakan ke Lahad Datu untuk mengunjungi sahabat, berkesinambungan sehingga hari ini. Jika semalam sifu membuat pengisian tentang 'Teacher Professional Practioner' di Lahad Datu, hari ini kami 'menuntut' lagi ilmu berkenaan ke Kota Kinabalu.

Penerbangan Air Asia dari Tawau ke Kota Kinabalu, jam 1.30 pm...., sungguhpun 'retimed' tetapi tetap santai dan releks. Sesampai di Terminal 2, terus bergegas ke 'medan perbincangan'. Tepat jam 5.00 bergerak ke Airport Kota Kinabalu sebelum bergegas pula ke Kundasang. Perjalanan akan 'terencat' dengan kesesakan perjalanan melepasi Bandaraya Tropika.

Perjalanan menyelusuri lereng-lereng jalan banjaran Crocker dipenuhi dengan pelbagai cerita. Antara yang mendapat tumpuan adalah kisah bintang tiga semasa era darurat negara sehinggalah kepada kisah kejayaan beberapa ikon 'Malaysia Boleh' dan juga pelbagai disiplin cerita astronomi...... tup...tup....... sampai juga akhirnya ke destinasi.

Kini, duduk....... akhirnya sedar bateri mymac tinggal 14%. Nampaknya....stop dulu ni!. InsyaAllah, ada beberapa perkara menarik yang saya nak kongsikan dalam satu dua hari ni.

No comments: