Sunday, February 8, 2009

Moon on 06 February!

Maaf! Hanya itu kata yang mampu saya ucapkan. Sahabat saya Saudara Yani, mengingatkan pertanggungjawaban saya terhadap pengunjung blog ini...terutama yang mengharapkan 'entry' saya tentang astronomi. Iltizam saya, insya-Allah....kalau tiada apa-apa halangan, saya akan paparkan jua!. Sebagai makluman, hujan yang turun berterusan dan ditambah lagi dengan 'line connection internet' saya yang cukup slow, malah terkadang dail sehingga berbelas kali.......menyebabkan saya tak aktif untuk memasukkan 'entry' baru.









Pun begitu, saya sentiasa memanfaatkan peluang yang terhidang. Gambar yang anda tatap dalam 'entry' ini diambil pada 6 Feb. jam 10.11 pm, dalam keadaan tergesa-gesa, hujan menyebabkan saya membatalkan niat untuk melawat ruang angkasaraya selama mungkin. Gambar yang diambil menggunakan Telescope SpaceProbe 130 EG, Eyepiece 25mm dan kamera Canon Powershot A2000 IS. Gambar inipun langsung tidak diedit!. Tapi terpaksa dikecilkan... Sambil berkemas.......... sambil mengharapkan hari keesokannya, cuaca memberikan saya peluang!.

No comments: